2012. márc. 8.

Sony Ericsson Xperia X8 felturbózva - lássuk hogy muzsikál az ICS

A Sony Ericsson (most már csak Sony) hivatalos közleményeiben, horribilisen nagy rendszerkövetelményeket olvashattunk a legújabb androidhoz az Ice Cream Sandwich-hez. Így elméletileg a kisebb teljesítményű telefonokra, mint például az X8-asra nem lehet ráerőszakolni a jeges csodát. Vagy még is?


Az elmúlt pár hónapban (konkrétan mióta elérhetővé vált az ICS forráskódja) az XDA-s fejlszetők azon küzdöttek, hogy megoldást találjanak a nagy hardwear igény áthidalására. Az újabb arm7-es processzorral rendelkező kütyükre viszonylag hamar landolt a legújabb robot. Azonban a régebbi darabokon ez gondot okozott. Akadály volt még a bootloader nyitásának hiánya, ám ez is pár hónapja megoldásra lelt.

A gép forog az alkotó NEM pihen

Az X8-as bootloader törését követően megjelentek a házilag főzőcskézett kernelek, melyek igen jó minőségűek egytől-egyig. Ám mind közül legkiemelkedőbb a görög programozótól, nobodyAtaal-tól származó nAa-kernel. Igen stabil és jól optimalizált, igaz a saját ROM-jához, a miniCM7-hez.


Nem véletlen, hogy ez a kernel dobogtatja, a már x8-ason is elérhető ICS szívét, hiszen egy ekkora „korkülönbséghez” stabil belső kell. A jelen verziója az ICS-nek, ami elérhető a kis telefonra stabil mód ként jelent meg, ámbár számos hibát tartalmaz még. De ne rohanjunk előre….


Remekül van optimalizálva az egész rendszer, ez már a telepítési időből is látszik, hiszen kevesebb, mint négy perc alatt feláll a vadonat új rendszer. Nyilvánvalóan első indítás révén némi lag figyelhető meg a cyanogenmodosok által fejlesztett launcheren. Ugyan akkor el kell mondani, hogy ez még nem a végleges változata a kezelő felületnek, mivel a témakezelő, és még néhány funkció le van tiltva.


A kernel által biztosított processzor beállításokkal növelhetjük a felhasználói élményt, személy szerint nem vagyok híve az overclockingnak, ha meg is teszem, csak a játékok kedvéért. 



Nagyon szívenütő dolog (számomra), hogy a WiFi sajnos csak statikus IP beállításokkal működik, DE működik. Szerencsére, a mobil adat működik, ellenben pár alkalmazással, amik valószínűleg a kompatibilitási problémák miatt hisztiznek be.


Mindent összefoglalva, a fejlesztőnek paul-xxx-nek van még mit hegeszteni a romon, de sikerült azt elérnie, amit a Sony „lehetetlennek” titulált, elhozta a gyengébb, ámbár elnyűhetetlen telefonunkra a krémes csodát!

A kapcsolódó témát a következő címen találjátok meg XDA-n: 


Írta: Strabo

Amennyiben cikkünk elnyerte tetszésedet, oszd meg barátaiddal/ismerőseiddel is.

8 megjegyzés:

Strabo írta...

Egy kis hozzáfűzés, a témát sajnos törölték, viszont a ROM alkotója új témát nyitott a következő címen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1520757

Unknown írta...

Hardwear... Remélem elírás csak, mert nem néz ki jól :)

Daveee10 írta...

Megjegyezném, hogy a Wifi is működik rendesen DHCP (dinamikus ip kiosztással). Ehhez is van már patch az XDA-n amit ugyan nem paul készített, de a visszajelzések alapján és saját tesztem eredménye alapján ki merem jelenteni, hogy majdnem hibátlan. A majdnem-et azért írtam oda, mert néha megszakad a kapcsolat, de használható. Linket xda-n is fel lehet lelni, valamint még az első verzióhoz én készítettem egy telepítőt, mert a srác aki csinálta, az csak egy zip file formájában osztotta meg, így csak a kézzel telepítgetős megoldás volt alkalmazható rá.
Tessék a link:
http://data.hu/get/4792724/DHCP_fix_by_gaticamuena.zip?pid=2300261287

Valamint sokan hiányolták a vissza gomb befejezi a hívást funkciót is, ezért csináltam egy hasonlót... Vissza gombbal sajnos nem sikerült, de mivel a kamera úgysem működik, ezért megcsináltam a kamera gombjára. Ahhoz meg itt a link:
http://data.hu/get/4804352/Camera_endcall_by_Daveee10.zip?pid=2300261287

Strabo írta...

Amikor a cikk íródott, még nem volt DHCP patch:) De köszönjük!

Daveee10 írta...

Ha jól látom a cikk az 03.08, a dhcp patch-t az meg én 03.01-n töltöttem fel... Úgyhogy volt hozzá már akkor...

Strabo írta...

Igen, akkor rakták ki, de magát a kész cikket február 23-án küldtem el. Gondolom most lett ideje a szerkesztőnek, hogy kirakja:)

Strabo írta...

A képeket, meg a cikk írásának napján készítettem, azokon meg látszik a dátum, szerintem.

Daveee10 írta...

azt nem tudtam, hogy akkor lett írva... azt hittem a screenshotok régebbiek :) így akkor már azt mondom, hogy igazad van, mert dec 29-én lett dhcpcd fixünk éjjel, és másnap csináltam update packaget... most éppen a linuxom húztam újra, holnap megcsinálom a rendszert újra, javított libaudióval meg egyéb nyalánkságokkal... Ha összejön, akko mad bedobom a linket ide is...

Megjegyzés küldése